본문 바로가기
The Little Prince(어린 왕자)

Chapter20

by 까탈스러운 장미 2018. 3. 3.

Chapter20




But it happened that after walking for a long time through sand, and rocks, and snow, the little prince at last came upon a road.

그러나 사막과 산맥과 설원을 지나 오랜 시간 걷고 나서야, 어린 왕자는 드디어 길과 마주치게 되었다.



And all roads lead to the abodes of men.

그리고 모든 길은 사람이 사는 곳으로 이어져 있다.



"Good morning," he said.

"좋은 아침." 그가 말했다.




He was standing before a garden, all a-bloom with roses.

그는, 활짝 핀 장미가 만발한, 정원 앞에 서 있었다.












"Good morning," said the roses.

"좋은 아침." 장미들이 말했다.




The little prince gazed at them.

어린 왕자는 그들을 뚫어지게 쳐다 보았다.




They all looked like his flower.

그들은 모두 그의 꽃과 같아 보였다.




"Who are you?" he demanded, thunderstruck.

"너희들은 누구니?" 그는, 벼락 맞은  것 같이, 다구쳐 물었다.




"We are roses," the roses said.

"우리들은 장미야." 장미들이 말했다.




And he was overcome with sadness.

그는 슬픔에 사로잡혔다.




His flower had told him that she was the only one of her kind in all the universe.

그의 꽃은 그에게 그녀는 전 우주에서 그녀의 종 중에 유일한 것이라고 말했었다.




And here were five thousand of them, all alike, in one single garden!

그런데 여기, 딱 한 정원에만도, 완전히 똑 같은 것이, 5천 송이나 있지 않은가!




"She would be very much annoyed," he said to himself,

"그녀는 무척이나 짜증을 내겠지." 그는 중얼거렸다.



"if she should see that . . . She would cough most dreadfully, and she would pretend that she was dying, to avoid being laughed at. And I should be obliged to pretend that I was nursing her back to life--for if I did not do that, to humble myself also, she would really allow herself to die. . ."

"만약 그녀가 이것을 본다면...그녀는 아주 죽을 듯이 기침을 하겠지, 그리고 비웃음을 피하려고, 죽어 가는 것 처럼 굴거야.  그러면 나는 그녀를 살리려고 간호하는 척 해야만 할 것이고. -만약 내가 그렇게 하지 않으면, 굽신거려 가면서, 그렇게 하지 않으면, 그녀는 정말로 죽을 지도 몰라..."





Then he went on with his reflections: "I thought that I was rich, with a flower that was unique in all the world; and all I had was a common rose.

그리고 나서 그는 생각에 잠겨서 계속 걸었다: " 나는 내가 모든 세상에 하나밖에 없는 꽃을 가진, 부자라고 생각했어: 그런데 내가 가졌던 모든 것이 흔해 빠진 장미라니.



A common rose, and three volcanoes that come up to my knees--and one of them perhaps extinct forever . . .

한 송이 흔해 빠진 장미, 그리고 내 무릎 정도까지 오는 세 개의 화산- 그나마 그중 하나는 어쩌면 영원히 꺼진 것인지도 모르는...




That doesn't make me a very great prince . . ."

그것으로는 내가 그리 대단한 왕자가 되진 못하지..."




And he lay down in the grass and cried.

그리고 그는 풀밭에 엎드려 울었다.









'The Little Prince(어린 왕자)' 카테고리의 다른 글

Chapter22  (0) 2018.03.08
Chapter21  (0) 2018.03.07
Chapter19  (0) 2018.03.02
Chapter18  (0) 2018.03.01
Chapter17  (0) 2018.02.28

댓글